Завданнями профорієнтації є ознайомлення учнів з професіями та правилами їх
вибору, рекомендованими Міністерством освіти і науки України; виховання в
молоді спрямованості на самопізнання і власну активність як основу професійного
самовизначення; формування вміння зіставляти свої здібності з вимогами,
необхідними для набуття конкретної професії. складати на цій основі реальний
план оволодіння професією; забезпечення розвитку професійно важливих якостей
особистості.
Основна мета даного напрямку роботи - наблизити сучасну молодь до вітчизняних реалій у
професійній сфері, надати всебічну та актуальну інформацію про професії, що
мають попит, заохотити до отримання професій, у яких є потреба на ринку праці,
сприяти самореалізації на території України.
До змісту профорієнтаційної
роботи в школі входять: -ознайомлення учнів з різними галузями народного
господарства, найпоширенішими масовими професіями в процесі вивчення основ
наук, трудового навчання, позакласної та позашкільної роботи; - формування в учнів умінь і навичок, необхідних для
виконання різноманітних видів праці у виробничих умовах; виявлення і - вивчення інтересів, нахилів, бажань,
здібностей, а також фізичних і психічних можливостей підлітків; -ознайомлення учнів з вимогами, які ставлять конкретні
професії до об'єму загальноосвітніх, технічних і спеціальних знань, умінь і
павичок, і змістом роботи майбутніх фахівців; -надання учням допомоги у професійному самовизначенні
шляхом педагогічної консультації про професії, їх вимоги, про навчальні
заклади, де можна оволодіти відповідними професіями, про умови праці за обраною
професією тощо;
При плануванні заходів
педагоги, перш за все, враховують вікові особливості учнів:
-у 1-4 класах учні
привчаються любити і поважати працю, ознайомлюються з найпоширенішими
професіями нашого
міста, професіями батьків. У дітей
формуються певні трудові уміння.
-у 5-8 класах
запроваджується більш систематичне ознайомлення учнів з професіями, їх змістом,
вивчаються і спрямовуються їхні інтереси, нахили і здібності.
-у 9-11 класах
завершується профорієнтація школярів, узагальнюються знання про професії і
спеціальності, розвиваються інтереси, нахили і здібності учнів з урахуванням
індивідуальних особливостей кожного з них, забезпечується підготовка і
можливість участі їх у практичній діяльності. Велика роль у профорієнтаційній роботі належить шкільній бібліотеці. Соїна
Н.В. та Жукова Н.Г. організовують тематичні літературні виставки для школярів,
роблять тематичні методичні підбірки для педагогів. Пошукова самостійна робота
учнів в шкільній бібліотеці розвиває в учнів вміння вибирати, із
запропонованого кола літературних джерел, ту літературу, яка відповідає його
інтересам. Залучення учнів початкової школи до таких форм роботи дає можливість
навчити їх свідомо визначати потрібний профорієнтаційний матеріал, а це в свою
чергу забезпечує успішне формування уявлень про професії, орієнтації в
складному світі професій та засобів їх діяльності.
Традиційним
є проведення декади профорієнтаційного виховання. У 2011 році було проведено
такі заходи:
- *
2-5 класи провели конкурс малюнків «Все
работы хороши, выбирай на вкус». Кращі роботи було розміщено на загальношкільному стенді;
- *
Класні керівники 6 класів організували тематичний конкурс кросвордів, кращі
з яких розмістили в класних куточках;
- *
до проведення заходів у 7 класах було залучено батьків, у яких учні брали
інтерв*ю про їх професію;
-
*учні 8 класів оформили стіннівки про професії: 8-А – ветеринар, 8-Б –
кондитер, 8-В – майстер манікюру, які розмістили на загальношкільному стенді;
- *
класні керівники 9 класів організували проведення тематичного заходу
«Велике прання»
-
*у 10 класах відбулось засідання «круглого столу» за темою «Готуємось до
вибору професій», на якому учні узагальнили свої знання щодо сучасних професій,
закладів, де їх можна отримати, вмінь і навичок, які необхідно мати;
- *
одинадцятикласники провели зустрічі з студентами вузів, з викладачами, з
працівниками служби зайнятості. З метою пропагування професії педагога в школі
традиційно проводився день учнівського самоврядування та засідання педради
«Відкрита розмова: професія педагог».
*Крім того, адміністрація школи організувала для
випускників начальну екскурсію до гірничої академії м.Дніпропетровськ.
Представники механічного факультету ознайомили одинадцятикласників зі змінами до
правил вступу до вузу, історією факультету, організацією навчання та
працевлаштування. Учні відвідали музей академії, отримали печатний
інформаційний матеріал.
|