.СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІ
УМОВИ ФОРМУВАННЯ АКТИВНОЇ ГРОМАДЯНСЬКОЇ
ПОЗИЦІЇ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ
На етапі розвитку демократичного правового
суспільства особливої актуальності набуває формування у молодого покоління
активної громадянської позиції. Активна громадянська позиція формується під час
залучення учнівської молоді у систему оточуючого соціального середовища. У
процесі соціалізації в молодої особистості формується відчуття суспільної
приналежності та розвивається здатність успішно виконувати свою соціальну
роль. Залучення учнів у громадське життя, сприяє
розширенню їхнього світогляду, дозволяє набути практичних навичок взаємодії у
соціальному середовищі. Тут вони отримують свій перший досвід прийняття
самостійних рішень щодо суспільно важливих питань. За таких умов, стає можливим
їх самовизначення як рівноправних членів місцевої громади. Оскільки
формування активної громадянської позиції успішно здійснюється у процесі
партнерської взаємодії школярів з соціальним середовищем, важливою умовою цього
процесу є організація діяльності таким чином, щоб її суб’єктом був учень і щоб
ця діяльність мала добровільний та особистісно-мотиваційний характер участі в
ній. Як свідчать результати досліджень, чим активніший учень у процесі
діяльності, тим ефективнішим є виховний процес. Саме цим викликана необхідність
організації різноманітних видів діяльності: пізнавальної, трудової, ігрової,
суспільної тощо. Одна з
найсучасніших, найдійовіших технологій – залучення до діяльності в молодіжних
організаціях. Молодь є основою розвитку інститутів громадянського суспільства України.
Вона повинна бути суспільно активною, політично свідомою, відповідальною за долю
свого народу та країни, та врешті відповідальною за власне життя. Нажаль
сучасні реалії досить невтішні. За даними фахівців, лише 2 – 3 % української
молоді перебуває в офіційно зареєстрованих молодіжних організаціях, а натомість
понад 25 % знайшли місце у неформальних об’єднаннях.
Сьогодні ми
говоримо про одну з найбільш ефективних форм організації молоді, що сприяє
творчій реалізації її членів, залученню до участі в європейських ініціативах,
інформуванню з питань європейської інтеграції, громадянській освіті та
громадській діяльності - це євро клуби.
Діяльність учнів
в шкільних євро клубах дозволяє їм поповнювати знання про Європу, а завдяки
цьому свідомо брати участь у дискусіях стосовно місця України на континенті та
ролі держави в процесі європейської інтеграції. Євроклуб згуртовує небайдужих
та ініціативних юнаків і дівчат, які об*єднані спільним інтересом до творчої
діяльності, прагненням зробити своє життя цікавим, здібністю повести за собою
інших.
Майбутнє держави
за молодими українцями, що сьогодні опановують уроки життя як патріоти, як
громадяни європейського суспільства. Пріоритети загальноєвропейської освіти
полягають у наданні молодому поколінню інформації про спільну європейську
історико-культурну спадщину, у формуванні навичок адаптації до життя і навчання
в різних країнах Європи, у вихованні мобільності, соціальної здатності до
комунікації, захисту своїх прав.
|