Середа, 24.04.2024, 13:30

Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Життя школи
Статті вчителів [12]
Шкільні новини [210]
Навчально-методична робота [85]
Виховна робота [123]
Гордість школи - випускники [2]
Інформація для учнів [31]
Інформація для батьків [43]
Сторінка психолога [13]
Шкільна бібліотека [17]
Проект "Енергоефективнi школи" [27]
Навчально-виховний процес [25]
Проект "Нова генерація" [9]
Особисті блоги та сайти вчителів [9]
Атестація педагогічних працівників [5]
ДПА і ЗНО [12]
Безпека у навчальному закладі [3]
Популярне на сайті
Знайти на сайті

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

 
Головна » 2014 » Жовтень » 24 » Педконсиліум - 5 клас
10:57
Педконсиліум - 5 клас

ОСОБЛИВОСТІ АДАПТАЦІЇ

ДО НАВЧАННЯ В СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ

УЧНІВ-П’ЯТИКЛАСНИКІВ

Велике значен­ня має успішність адаптаційного періоду — входження дітей у робочий ритм після тривалих літніх канікул. Педагоги повинні допомогти дітям подолати цей період, враховуючи його особливості. Будь-які перехідні періоди життя й діяльності дітей висувають спе­цифічні проблеми, що потребують особли­вої уваги педагогів.

Перехід учнів з початкової школи в середню справедливо вважають кризовим періодом. Багаторічні спостереження пе­дагогів свідчать про те, що цей етап завжди пов'язаний зі зниженням успішності, хоча б тимчасовим. Учням, що звикли до порядку початкової школи, необхідний час, щоб пристосу­ватися до нового темпу і стилю життя. У цей період зовнішні зміни збігаються в часі з по­чатком фізіологічних змін в ор­ганізмі дітей. Усе це, безумов­но, відбивається на успішності.

В учнів 5-х класів змінюється їхнє соціальне оточення (новий склад учителів) і система діяль­ності (зміст нового ступеня осві­ти). Зміна умов навчання й вихо­вання ставить вже вищі вимоги до інтелектуального й особистісного розвитку, до рівня сформованості в дітей певних навчаль­них знань, умінь, навичок.

Діти в школі адаптуються не тільки до своєї соціальної ролі, а й насамперед до особливос­тей засвоєння знань у нових умовах.

Однією з причин виникнен­ня проблем є нездатність учнів упоратися з великим, порівняно з початковою школою, обсягом домашніх завдань, адаптуватися до вимог учителів-предметників. Зниження успішності уч­нів 5-х класів викликає тривогу батьків, учителів, адміністрації школи й самих дітей. Школярі частіше бувають неуважними, дратівливими, можуть неадек­ватно реагувати на зауваження вчителів, батьків.

Проблеми, які виникають:

  1. Перехід учнів початкової школи до школи II ступеня або проблема послідовності в нав­чанні, яка включає:

— педагогічний аспект — учні в 5-х класах знижують показни­ки   навченості,   зустрічаються з  великою  кількістю  вчителів, предметів, вимог, технологій;

—   психологічний  аспект — формування   нової   соціальної позиції.

  1. Невідповідність вимог до ре­зультатів навчання, пред'явлених педагогами початкових класів і се­редньої ланки.
  2. Різниця в стилі спілкуван­ня з учнями вчителів початкової і середньої ланки.
  3. Відсутність однакових ви­мог до оцінювання учнів.
  4. Відсутність єдиного підхо­ду до організації адаптаційного періоду.

Для вирішення цих проблем сьогодні нам слід зосе­редити увагу на колективному обговорюванні думок учителів про п’ятикласників, і головне, на колективній розробці за­ходів індивідуального підходу до всіх учнів 5-ого класу. Також хотілося б проаналізувати причини відставання в навчанні або вади поведінки. Поглибле­не вивчення школярів допомо­же розв'язати і таку актуальну нині проблему як розвиток їхніх здібностей, нахилів.

Рекомендації класним керівникам, учителям-предметникам

  1. Звернути особливу увагу на таких учнів, яких не сприй­має більшість класу.  Це діти, що не можуть реалізувати себе в класному колективі через невпевненість у своїх силах або через невміння використовува­ти свої можливості.
  2. Обходити гострі кути, бу­дувати співробітництво на ос­нові доброзичливості й довіри, щоб гальмувати  порушення  й не   ускладнювати   стосунки   з учнями, котрі мають високі по­казники нервового порушення: емоційно-нестійкі,      агресивні, збуджені, вразливі.
  3. Не давати велику  кількість нової інформації, додаткове на­вантаження.
  4. Особливу увагу приділяти учням, які швидко стомлюють­ся, втрачають здатність продук­тивно працювати.
  5. Провести    індивідуальні бесіди з учнями, котрі показали низький   рівень   психофізичної адаптації до навчання в серед­ній ланці, а також з їхніми батьками з питань режиму дня, хар­чування та відпочинку.
  6. Приділяти  значну  увагу учням з низьким рівнем емоцій­ної адаптації. Провести індиві­дуальні бесіди з ними для ви­явлення причин незадовільних взаємин у класному колективі, в родині, з друзями.
  7. Учителям-предметникам взяти під чіткий контроль ро­боту з учнями високого рівня навченості (за результатами 4-х класів) для недопущення зни­ження якості навчання.

 

Категорія: Навчально-методична робота | Переглядів: 1598 | Додав: оля | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright MyCorp © 2024
Календар
«  Жовтень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Наші друзі
  • Першотравенська ЗШ №1
  • Першотравенська ЗШ №3
  • Першотравенська ЗШ №4
  • Першотравенська ЗШ №5
  • ЦДТ«Надія»
  • Міський відділ освіти
  • ВИПУСКНИКАМ
  • Все про ЗНО
  • Міністерство освіти і науки України
  • Дніпропетровський РЦОЯО
  • Портал про ЗНО
  • Інформаційна система "Конкурс"
  • Урядовий сайт для юних громадян
  • ВЧИТЕЛЯМ
  • Все про ЗНО
  • Міністерство освіти і науки України
  • Дніпропетровський РЦОЯО
  • Портал про ЗНО
  • Библиотекарь.Ру
  • Острів знань
  • ДОІППО
  • Освітній портал
  • "Мої знання"
  • "Освітній портал Дніпропетровщини"
  • "Головне управління освіти і науки"
  • "Освітній портал Пед ПРЕСА"
  • Архів
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Конструктор сайтів - uCoz