Основні недоліки в організації уроків
Прочитай і подумай!
До основних недоліків у організації уроків учителями сьогодні, за результатами спостережень, можна віднести:
-відсутність системного підходу до планування процесу вивчення теми (розділу), а також визначення ролі кожного уроку в системі завдань, що ставляться перед учнями під час її вивчення;
-недостатнє знання типів уроків (стандартних і нетрадиційних форм), їх призначення та структури, відсутність компетентного підходу до відбору найбільш адек¬ватних для реалізації кожної конкретної цілі;
-недостатнє знання та володіння елементами педагогічної техніки, результа-том чого в більшості випадків є шаблонна структура уроків, їх одноманітність;
-недостатність знань у галузі сучасних методів навчання, невміння здійсню-вати їх раціональний вибір для конкретного уроку;
-перевантаженість змісту навчального матеріалу, надмірна кількість друго-рядних фактів, невмотивоване бажання відійти від підручника при поясненні но¬вого матеріалу;
-орієнтованість на середнього учня, висока складність навчання для слабких учнів як за рахунок темпу, так і змісту навчання;
-недостатність знань психологічних основ уроку, які включають як знання психологічних принципів організації уроку, так і особливостей психічного розвитку кожного учня в класі (розумові здібності, нахили, інтереси, тип уваги, пам'яті, мислення, сприймання, характер, темперамент, воля та ін.). |