П`ятниця, 29.03.2024, 14:26

Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Життя школи
Статті вчителів [12]
Шкільні новини [210]
Навчально-методична робота [85]
Виховна робота [123]
Гордість школи - випускники [2]
Інформація для учнів [31]
Інформація для батьків [43]
Сторінка психолога [13]
Шкільна бібліотека [17]
Проект "Енергоефективнi школи" [27]
Навчально-виховний процес [25]
Проект "Нова генерація" [9]
Особисті блоги та сайти вчителів [9]
Атестація педагогічних працівників [5]
ДПА і ЗНО [12]
Безпека у навчальному закладі [3]
Популярне на сайті
Знайти на сайті

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

 
Головна » 2013 » Лютий » 1 » Маніфест гуманної педагогіки – сходження у майбутнє
18:43
Маніфест гуманної педагогіки – сходження у майбутнє
   На базі нашої школи у січні 2013 року пройшло засідання міської методради. Методист міського відділу Фесенко Тетяна Олександрівна поділилася враженнями від участі у педчитаннях у Національному університеті ім. Драгоманова у Києві з теми " Маніфест гуманної педагогіки - сходження у майбутнє".

Читання були присвячені осмисленню шляхів  подолання авторитаризму через прийняття і затвердження духовного гуманізму в освітньому просторі. 

До обговорення були запропоновані питання:

- як вмістити в нашу свідомість вимір духовності і мислити на його основі;

-як облагороджувати свій характер, витончувати своє ставлення до дітей та оточуючих;

-як вирощувати в собі творче терпіння, удосконалюватися в мистецтві любити дітей;

-як навчитися керуватися у вирішенні педагогічних завдань мудрістю.

Духовно-філософськими основами гуманної педагогіки є праці  Конфуція, Лао-Цзи, Сократа, Платона, Аристотеля, Г. Сковороди, М. Бердяєва, І. Ільїна, П. Флоренського, родини Реріхів… Опорою  для педагогів-гуманістів стали Святі Писання Світових Релігій – Буддизму, Іудаїзму, Християнства, Ісламу.

Гуманна педагогіка – це велика мудрість, у якій стверджується педагогіка Світла. Учитель тут – носій Світла.  Урок справжнього вчителя не для дітей, а з дітьми. Гуманний педагог створює суб,єкт-суб,єктне середовище, коли йде взаємний вплив учитель-учень. Важлива риса його – здатність до саморефлексії, самоосвіти, самовдосконалення.        

Сьогодні ми пропонуємо вам долучитися до цих ідей.

З грубої піщинки виростає перлина. Але природа ненастанно трудиться над цим.

Вручаю вам «піщинки», акумулюйте все почуте, передайте  їм енергію своїх емоцій, енергію своїх думок, енергію свого досвіду. А вкінці ми наповнимо чашу педагогічної мудрості вже не «піщинками», а «перлинками», над якими ви невтомно попрацювали.

 «Найбільша трудність у творенні гуманного освітнього світу знаходиться всередині нас самих. Це може бути наша зашкарублість і консерватизм, наша прив’язаність до авторитарного педагогічного мислення, скутість нашої свідомості лещатами матеріалізму, віра, що авторитаризм є справжнім шляхом педагогіки, лінощі займатися чимось новим, посилання на похилий вік тощо.

Для тих, у кому мало любові до дітей, у кому авторитаризм і владолюбство стали рисами характеру, – трудність самопереродження, звичайно, буде збільшуватися. Додамо до сказаного і ту обставину, що багато вчителів і вихователів, побоюючись свого начальства, бояться проявити надмірну активність.

Треба перемогти страх у собі, треба здійснити подвиг – стати героєм духу. Таке вольове рішення не залежить від будь-яких зовнішніх обставин, а залежить тільки від нас самих. Особистість народжується в боротьбі з самою собою. Боротьба ця буде нелегка, але достойна. Щоб стати творцями гуманного освітнього світу, щоб наше суб’єктивне освітнє поле було радісним для наших вихованців і учнів, нам потрібно буде:

– прийняти до нашої свідомості вимір духовності та мислити на його основі;

– облагороджувати свій характер, витончувати свої ставлення до дітей і оточуючих;

– вирощувати в собі творче терпіння;

– вдосконалювати мистецтво любити дітей, любити ближнього, радіти всьому піднесеному і прекрасному;

– керуватися в розв’язанні педагогічних завдань мудрістю;

– тягнутися до читання праць класиків педагогіки.

Тільки в такій боротьбі можна подолати, перемогти в собі все, що зв’язує нас із авторитарним мисленням і практикою. В цьому процесі сходження нас буде заохочувати зростаюча взаємна любов і довіра до наших вихованців і учнів, духовна спільність із кожним із них, яка постійно розширюється.»

Отже найвищий сенс Маніфесту – поєднання духовності та гуманності. Духовність та гуманність існували та розвивались в культурі протягом століть, але ніколи не поєднувались, бо це дві протилежні системи цінностей. В релігійному трактуванні духовності вищою цінністю є Бог, а в гуманній – Людина. А в Маніфесті через поняття «духовний гуманізм»  чітко ставиться завдання сприяти вихованню людини культури, мислителя, діяча, ТВОРЦЯ.

Це особливо актуально зараз, бо суспільство знову переживає початкову фазу переходу від життя в культурі матеріальних речей і цінностей споживацького суспільства – до життя в культурі ідеальних сенсів.


Категорія: Навчально-методична робота | Переглядів: 815 | Додав: оля | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright MyCorp © 2024
Календар
«  Лютий 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
Наші друзі
  • Першотравенська ЗШ №1
  • Першотравенська ЗШ №3
  • Першотравенська ЗШ №4
  • Першотравенська ЗШ №5
  • ЦДТ«Надія»
  • Міський відділ освіти
  • ВИПУСКНИКАМ
  • Все про ЗНО
  • Міністерство освіти і науки України
  • Дніпропетровський РЦОЯО
  • Портал про ЗНО
  • Інформаційна система "Конкурс"
  • Урядовий сайт для юних громадян
  • ВЧИТЕЛЯМ
  • Все про ЗНО
  • Міністерство освіти і науки України
  • Дніпропетровський РЦОЯО
  • Портал про ЗНО
  • Библиотекарь.Ру
  • Острів знань
  • ДОІППО
  • Освітній портал
  • "Мої знання"
  • "Освітній портал Дніпропетровщини"
  • "Головне управління освіти і науки"
  • "Освітній портал Пед ПРЕСА"
  • Архів
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Конструктор сайтів - uCoz